Hi-Viz Bikers

A kezdő motoros megpróbáltatásai 21 pontban

2015. augusztus 03. 22:06 - Ladybike

Lassan két hetes jogosítvánnyal és közeledő 300. kilométerrel úgy érzem én még igencsak ebben a cipőben járok. Így van néhány tapasztalatom, amit a tapasztalt motorosok talán már rég el is felejtettek (nem mindet!), de mi kezdők még bőven szembesülünk ezek nehézségeivel :)

  1. Azok a bizonyos kátyúk és hű barátaik, az aknafedők. Mindenütt ott vannak. A semmiből bukkannak elő, amíg mi a sebességmérőre pillantunk vagy a lámpát figyeljük, hogy mikor vált pirosra - és még sok egyéb ilyen esetben. Persze nyilván a kikerülés és belebakkanás százalékos aránya nem a mi malmunkra hatja a vizet.
  2. Szűkebb látótér a bukósisakban. Ezt mondjuk már valamennyire megszokhattuk a forgalom oktatás alatt, kivéve, ha kis ügyesen B125-ös vizsgát csináltunk, mert akkor nem feltétlenül. Persze ha nyitott sisakunk van, vagy már utaskodtunk előtte, akkor szintén előnyösebb helyzetben vagyunk.
  3. Elindulás előtti bősz para és izgalmak. Remegő láb és "azta, csúcsforgalom van, basszus-basszus" effektus.
  4. A motor súlya menet közben. A motor meglepően akaratos ellenállása kanyarodás közben.
  5. A motor súlya tologatás közben. Ha tologattuk is párszor a motort a rutingyakorlás alatt, ennek a többszörösét fogjuk tologatni a magunk kiskedvencét. Legalább naponta kétszer. Ehhez azért már kell némi trükközés és ráérzés a technikára. VAGY kiváló reggeli és esti torna.
  6. Dinamikus elindulás vs óvatos gázlehelet adagolás induláskor. Itt azért eléggé kettéválik szerintem a kezdő motoros banda is, én az utóbbit kellett, hogy levetkőzzem. Alakul. Azt hiszem.
  7. Lefulladások. Így ponttal.
  8. Melyik sebességi fokozatban vagyok? Így kérdőjellel.
  9. Figyelemelterelők, avagy az elme játéka a koncentrációval. Ott egy kutya! Megy még az irányjelző? Mennyivel megyek? Csak lekukkantok egy pillanatra, és megnézem... A fenébe, most meg belesüt a nap a szemembe... Ott egy cica!
  10. Az irányjelző és a duda barátsága, azaz a pillanat, amikor valamilyen varázslatos módon helyet cserélnek. De aztán második próbálkozásra hirtelen már a helyükön teremnek. Nyilvánvalóan nincs más magyarázat erre.
  11. Oda nézz, ahova mész... vagy valami olyasmi. Mindenesetre elméletben kiválóan megy, csak a gyakorlaton érdemes időnként "kicsit" csiszolni (főleg kanyarodás közben).
  12. A satufék. Főleg az elején, főleg sárga lámpánál. Vagy mi, pirosnál.
  13. Körforgalom. Bemenjek, ne menjek, mehetek, ő már bement, irányjelző nélkül jött ki, a következő is, na jó bemegyek...
  14. Sávváltás. Azért a jófejek beengednek a záróvonal előtt.
  15. A lépcsőfokok: 30-nál, majd 60-nál nagyobb sebesség izgalma és félelme.
  16. Időjárási viszontagságok: AZ ESŐ. Így nagybetűvel. Előfordul, hogy a semmiből jön és mintha dézsából öntenék. Csúszik az út, párásodik a plexi és felcsapnak az autók - hát nem egy nagy élmény.
  17. Időjárási viszontagságok: A SZÉL. Szintén. Ez még inkább a semmiből jön, és néha olyan erőszakos, hogy azért tud egy kevés kalapáló szívdobogást okozni.
  18. Az esés(től való félelem).
  19. Megállás lejtőn/emelkedőn. Hát ezt nem nagyon tanítják meg az iskolában. Azért a szerencséseknek elmondják a trükköt, mielőtt maguktól jönnek rá, hogy a paripa üresben, állóhelyben is képes megbokrosodni.
  20. Elindulás emelkedőn. Rendesen elvan az ember, míg egyik lábról a másikra pakolva a motort sikerül egyesbe rakni ÉS a lábféken is tartani a lábat, miközben elindulni IS sikerül némi gázfröccsel és kuplunggal.
  21. És végül: bizony még az elején mindenki okosabb. Segíteni akarnak, tanácsot adnak, kijavítanak, leszidnak. Vigasztaljon a tudat, hogy amit így elmondanak, még ha esetleg századjára is, az jobban rögzül - na meg, ha odafigyelsz, ezekre se magadtól kell rájönnöd...

 

Ha ez tetszett, ajánlom figyelmedbe következő bejegyzésem :)

 3 motoros felszerelés, ami nélkül el se indulj otthonról

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hivizbikers.blog.hu/api/trackback/id/tr147677324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása