Hi-Viz Bikers

A1B avagy B125 - Mikor érdemes?

2015. augusztus 07. 05:48 - Ladybike

Ha van már B kategóriás jogosítványod és szemezel a motorokkal, előfordulhat, hogy a leggyorsabb út lesz a legszimpatikusabb számodra a jogosítvány megszerzéséhez.

Mi is ez?

Ez a típus B kategóriával már rendelkező leendő motorosoknak lett kitalálva. Ha levizsgáztál, egyenértékű lesz az A1 kategóriával, azaz 

- Olyan kétkerekű motorkerékpár, amelynek teljesítménye a 11 kW-ot és teljesítmény/tömeg aránya a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá legalább 90 km/h sebesség elérésére alkalmas.

- A belsőégésű motor hengerűrtartalma legalább 120 cm3, elektromos meghajtás esetében a teljesítmény/tömeg arány legalább 0,08 kW/kg.*

Miért jó?

Mert gyors. A minimum óraszám elméleti oktatásnál 3 óra, gyakorlati oktatásnál 2 óra.

Kinek jó?

A fentiekből eredően nagyon csábító lehetőség mindenki számára, de egyáltalán nem biztos, hogy jó is neked. A gyorsítottságából eredően mindenképp rendelkezned kell a motoros alapokkal, mert 1-1 óra a rutinpályán és a forgalomban annyira elég, hogy begyakorold a 2 kötelező rutingyakorlatot és szokd egy kicsit a forgalmat.

Ha még életedben nem ültél motoron, ne válaszd az A1B-t! Ha így kezdesz neki, előfordulhat, hogy a pótórákkal ugyanannyit kifizetsz, mintha rendes A1-re mentél volna.

Hogy néz ki a vizsga?

Az elméleti vizsga semmiben nem különbözik a rendes motoros KRESZ vizsgától. Egy 55 kérdésből álló számítógépes tesztet kell kitöltened, kérdésenként 1 perc áll a rendelkezésedre. 75 pontot lehet elérni, 65-től sikeres a vizsga.

A gyakorlati vizsga viszont összevont: közvetlenül egymás után van a rutin és a forgalomvizsga. A rutinon a 3 pálya helyett csak 2-t kell begyakorolni, a hármas kör A1B-nél nincs a követelményben.

Mit vigyél magaddal mindenképp a gyakorlati oktatásra?

Már a gyakorlati oktatáson is csak zárt, protektoros motoros ruházatban vehetsz részt VAGY térd, könyök és gerincprotektorban; továbbá kötelező még a bukósisak, protektoros kesztyű és magas szárú cipő viselete.

El sem hinnéd, mennyien jelennek meg ezek nélkül, néhányan még a bukósisakot sem szerzik be. Előfordulhat, hogy az autósiskolának van saját felszerelése, melyet bérbe tud adni, de inkább kérdezz rá, ha nem akarsz vinni valamit, mert a helyszínen már nehezebb orvosolni a hiányt.

Összegzés

Ennyi volna röviden az A1B avagy B125 vizsga :) Én is ezt csináltam, de nekem nagy előnyöm volt, hogy már előtte gyakorolgattam egy-egy alkalommal elzárt területen azon a motoron, amin később vizsgáztam is. Ha neked nincs robogós előéleted, és nincs lehetőséged hozzáértő felügyelet mellett kitapasztalni a motorkezelést, semmiképp nem ajánlom ezt a formát. Hacsak nem bánod, hogy ki kell fizetned a pótórákat, mert akkor teljesen nyugodtan, a vizsga összevontsága nehezítés és olcsósítás egyben :)

Neked milyen jogosítványod van? Mik a tapasztalataid vele? Ha még nincs, de már elkezdted: milyet csinálsz épp? Miért ezt választottad? Hogy érzed, hogy haladsz vele? Ha még nem kezdted el: Melyik típussal szemezel? Miért?

* 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hivizbikers.blog.hu/api/trackback/id/tr887687532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása